loading...
انفورماتیک پزشکی
کمالی بازدید : 1558 1394/01/26 نظرات (0)

از اقای حسام کریم که ما را در انجام این مصاحبه یاری نمودند متشکریم.

امیدوارم پاسخ های دوست خوبم جناب اقای کریم بتواند راه گشای علاقه مند در این مسیر باشد.

به امید موفقیت های روز افرون ایشان

 

àààààààààààààààààààààààààààààààà

1- لطفا خودتان را بطور کامل معرفی کنید.

حسام کریم هستم متولد 1364-شهرضا. دانشجوی ترم یک دکترای انفورماتیک پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران.

 

 

2- در چه سالی و از کدام دانشگاه از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شدید؟

بنده ورودی بهمن 1390 دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رشته انفورماتیک پزشکی بودم که در بهمن 1393 فارغ التحصیل شدم.

 

 

 

3- موضوع (عنوان) پایان نامه شما در دوران کارشناسی ارشد چه بوده است؟

 

موضوع پایان نامه بنده "بررسی عوامل مرتبط با طول مدت اقامت بیمارستانی بر اساس داده های پذیرش با استفاده از تکنیک های داده کاوی" بود.

 

 

 

4- چطور با رشته انفورماتیک پزشکی آشنا شدید؟ هدف شما از انتخاب این رشته چه بوده است؟

 

توسط یکی از دوستانم با این رشته آشنا شدم که ایشان مدارک پزشکی خوانده بودند، و هدفم ادامه تحصیل در مسیر کامپیوتر با کمی تغییر بود. (رشته کارشناسی بنده کامپیوتر بود)

 

 

 

5- در کنکور دکتری چه رتبه ای کسب کردید؟ آیا توقع داشتید چنین رتبه ای را کسب کنید؟

 

رتبه کل9. بعد از کنکور حدس میزدم رتبم بین 9 تا11 بشه اما بعد از محاسبه انتظار داشتم بین 3تا5 بشم.

 

 

 

6- سال قبل هم در آزمون دکتری شرکت کرده بودید؟ رتبه شما چند شده بود؟ به مصاحبه هم دعوت شده بودید؟

 

خیر، امسال اولین و آخرین شرکت بنده در کنکور دکترا بود.

 

 

 

7- در هنگام مصاحبه توسط اساتید بورد، چه سوالاتی از شما پرسیده شد؟ شما چه پاسخی برای آنها داشتید؟

 

در مورد سوالات مصاحبه خیلی حضور ذهن ندارم. ولی بطور خلاصه چندتا از سوالات که یادم مانده است می گویم.

 

  • در مورد Text miningو ابزارهای آن و کاربرد این تکنیک در مطالعات را بیان کنید.

  • در مورد SNOMED Browser توضیح دهید.

  • در مورد پایان نامه  هم سوالاتی پرسیده شد.

 

 

8- آمادگی شما برای مصاحبه چطور بود؟ بعد از اتمام مصاحبه چه نظری نسبت به نتیجه مصاحبه داشتید؟

 

من زیاد آمادگی نداشتم. ولی با اعتماد به نفس رفتم و هر سوالی پرسیده شد سعی کردم یا درست جواب دهم یا بگم بلد نیستم. بعد از محاصبه به نتیجه امیدوار بودم.

 

 

 

9- در مورد رزومه خودتان (در هنگام مصاحبه) بگویید.

 

امتیازات مقاله ،کنفرانس و پوستر و سابقه تدریس، داشتم.

 

 

 

10- در حال حاضر ترم چند هستید؟ از ویژگیهای دانشگاه محل تحصیل خودتان بگویید.

 

بنده ورودی بهمن 93 و ترم 1 هستم. این سوالتون کمی کلی است. به هرحال هر دانشگاهی ویژگی های خاص خودش را دارد و بستگی به نظر هر فرد ممکن است فرق داشته باشد.

 

 

 

11- از چه زماني مطالعه براي آزمون دکتری را شروع كرديد؟ بطور میانگین در طول شبانه روز چند ساعت مطالعه داشتید؟برنامه تست زنی شما به چه صورت بود؟

 

زمانی که به طور جدی خوانده باشم تقریبا از خرداد 93 تا مهرماه خواندم. و بطور متوسط روزی 8 الی 10 ساعت مطالعه مفید داشتم. بنده عادت دارم برای هر کنکوری که میخواهم درس بخوانم، ابتدا یک مرور کلی بر سوالات سال های قبل دارم. بعد یک مدت منابع رو مطالعه میکنم و سعی میکنم مطالبی که حول و حوش سوالات قبلی هستند رو بیشتر و دقیق تر مطالعه کنم. همچنین نکته برداری هم میکنم. بعد از یک دور کامل مطالعه منابع، شروع به تست زدن و مرور نکات و خلاصه مطالب میکنم. این روش رو به خیلی از دوستان پیشنهاد دادم. البته هم فکری ها و درس خواندن های گروهی با برخی دوستان در شبکه های مجازی نظیر Viber و Line نیز بی تاثیر درروند مطالعه نبود.

 

 

 

12- براي خواندن كدام درس بیشتر وقت گذاشتید؟ به چه دلیل؟

 

تقریبا همه درس ها رو به یک میزان خواندم.

 

 

 

13- مهمترین عامل موفقیتتان را در چه چیزی می دانید؟

 

اول باید عرض کنم اینکه یک نفر دانشگاه قبول بشه یا نشه دلیل بر موفقیت یا عدم موفقیت نیست و مهم اینه که انسان در زندگی راه درست را انتخاب کند. به هرحال عامل قبولی بنده در این آزمون انگیزه، تلاش و توکل بر خدا بود.

 

 

 

14- آيا شما در كلاس های آمادگی برای كنكور شركت کرده بودید؟ برای چه درسی کلاس می رفتید؟

 

خوشبختانه یا متاسفانه بنده در طول عمرم هیچ کلاس آمادگی ای برای کنکور شرکت نکردم.

 

 

 

15- آیا شما در آزمون هاي آزمايشي هم شرکت کرده بودید؟ توصیه شما در خصوص شرکت در آزمون های آزمایشی چیست؟

 

بنده به آزمون های آزمایشی اعتقادی ندارم. بهترین آزمون آزمایشی برای داوطلب، تست های سال های قبل میباشد.

 

 

 

16- دانشگاه های محل تحصیل را با چه اولویتی انتخاب کردید؟ لطفا دلیل ترتیب اولویت های خود را بیان کنید.

 

تهران، ایران، مشهد. بنابر دلایل شخصی.

 

17- لطفا درصدها و نمره خودتان را بفرمایید.

 

میانگین درصد ها 54 بود. نمره کتبی 245 و  نمره کل بنده 320 بود.

 

 

 

18- برای آزمون دکتری چه منابعی را مطالعه کردید؟ لطفا برای هریک از دروس منابع رو به تفکیک ذکر نمایید.

 

کامپیوتر: درس و کنکور برنامه نویسی و ساختمان داده مهندس مقسمی.

 

آمار: درسنامه آمار زیستی- انتشارات جامعه نگر

 

مدیریت و انفورماتیک هم منابع مختلفی رو مطالعه کردم که در سایت Himt موجود هستند.

 

 

 

19- به نظر شما فارغ التحصيلان ارشد و دكتري اين رشته در کجاها مشغول به کار خواهند شد؟

 

این سوال، سوال همه دوستان است و جواب سختی دارد. به هرحال اگر کسی تخصص کافی داشته باشد بیکار نخواهد ماند.

 

20- برای دانشجویان، فارغ التحصیل و علاقمندان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری انفورماتیک پزشکی چه پیشنهاداتی دارید؟

 

به همه دوستان پیشنهاد میکنم صرفا به خاطر گرفتن مدرک وارد این رشته نشوند. اگر با علاقه و انگیزه وارد این رشته شوند و با سعی و تلاش ادامه دهند حتما موفق خواهند شد.

 

 

 

 

 

با آرزوی موفقیت برای ایشان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این وبلاگ با هدف اشنایی با رشته انفورماتیک پزشکی راه اندازی شده است. امیدوارم مطالب این وبلاگ بتواند تا اندازه ای شما را با علم و دانش انفورماتیک پزشکی آشنا سازد. لطفا براي هرچه بهترشدن مطالب اين وبلاگ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد.
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی